Byta bottenplatta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
39
4
MarcusLinfeldt:
Jag har ett aluminiumterrarium där bottenplattan börjar bli så risig så att det börjar läcka ut bottensubstrat. Skulle ni laga det som är risigt eller byta ut hela plattan? Vad skulle vara optimalt att använda som material för bottenplattan? Det är värmeslinga i terrariet nu och jag vill ha det i framtiden också. Behöver jag i så fall någon isolering under bottenplattan? Jag har försökt leta info om detta i forumtrådarna men inte hittat tillfredställande svar. Finns det så får ni gärna upplysa mig.

5476
4193
Tropfrog:
Är bottenplattan helt i aluminium? Eller vilket material? Vad menar du med risig?

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
39
4
MarcusLinfeldt:
Tropfrog skrev:
Är bottenplattan helt i aluminium? Eller vilket material? Vad menar du med risig?

Mvh
Magnus 

Bottenplattan är i formplywood. Värmeslingan och luftfuktandet har slitit så pass mycket på den varma delen av terrariet att träplattan har börjat gå sönder och bottensubstrat har börjat sippra ut där. 

5476
4193
Tropfrog:
Tja, om formplyfa inte håller så skulle jag titta på att byta ut mot ett annat material alternativt annan ytbehandling. Att försöka att lappa tror jag inte på, byt du hela botten. Det kan vara bra att lägga frigolit någonstans mellan värmen och möbeln terrariet står på, så att värmen hindras från att gå neråt.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild