Foggerhjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

22
6
Daniela_palocci:
Hej allesammans! Har kollat runt lite på olika foggers nu. Exo terras har jag haft och den var jag långt ifrån nöjd med. Magic fog känner jag många som har haft, och har även sett den irl, så att den skulle jag annars kunna tänka mig att skaffa. 

Nu till frågan:

Har någon av er testat någon av rubicssons luftfuktare att ha i terrarium? Hur håller den? Hur pass mycket höjer den fuktigheten med? 

Jag tänker på både den med egen tank och den som man stoppar in petflaskor i. Tips på andra bra luftfuktare som inte är ett herptilmärke godtages gärna. 

//Dani:)

283
366
Cartaq:
Har kört med pet-varianten inne i mina terrarier med lyckat resultat, har totalt fyra st och en har lagt av efter ca 5-6 månader. Det var troligen handhavarfel då jag borrade ner hela konstruktionen i den fuktiga jorden så att motorn inte fick någon luft och troligtvis brännde. 

Har olika luftfuktigheter i mina terrarier beroende på höjd, värmekällor, fuktighet i jord osv som påverkar, men ett snitt på strax över 70% är nog inte ovanligt att mäta upp. 

22
6
Daniela_palocci:
Cartaq skrev:
Har kört med pet-varianten inne i mina terrarier med lyckat resultat, har totalt fyra st och en har lagt av efter ca 5-6 månader. Det var troligen handhavarfel då jag borrade ner hela konstruktionen i den fuktiga jorden så att motorn inte fick någon luft och troligtvis brännde. 

Har olika luftfuktigheter i mina terrarier beroende på höjd, värmekällor, fuktighet i jord osv som påverkar, men ett snitt på strax över 70% är nog inte ovanligt att mäta upp. 

Okej! Tack så jättemycket för ett fantastiskt svar!:) Då kanske man skulle köpa ett par sånna och testa med då:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild