Hjälp!! Sjuka Korallfingergrodor...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

152
227
TowerOfGray:
Tjena, har sedan 2 år ägt en korallfingergroda så jag köpte 2 kompisar till honom i typ mars/april.
Men jag har dock problem med dom nya grodorna jag köpte och dom verkar ha blivit sjuka.... båda är mycket mindre än den jag haft från början och den ena började magra till ordentligt för ett tag sedan och ögonen blev väldigt dimmiga. 
Den rör sig inte så mycket, även om det är natt, och verkar allmänt jätteseg. För någon dag sedan märkte jag att den andra börjar magra till och även på honom så blev ögonen väldigt dimmiga.... båda är ungar.

Grodan jag har haft från början har absolut inga problem. Dom har tillgång till en pool, mat i form av 0,5- 1 cm stora kackerlackor och dom har det fuktigt på ungefär 65 % samt 20 grader varm. I dagsläget så har jag separerat dom i varsin mindre låda för att se till så dom får i sig mat. Men dom är inte så villiga och äta.

Behöver råd om vad jag kan göra eller tips på en veterinär i Stockholm som kan groddjur. Är jätteorolig för dom.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild