Bioaktiv terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
3
Zenta:
Hallå!

Håller på och försöker skapa mitt första bioaktiva terrarium och har redan stött på problem med barkduken. Den jag köpte lovade dom skulle släppa igenom vatten, men när jag testade under kranen så samlades bara vattnet ovanpå duken. Någon som stött på detta? Ska man göra hål i duken?

Har inte tid att beställa något då jag behöver ha klart det inom snar framtid. Har sökt på efter affärer som har markduk men dom liknar alla den här...

Någon som har några idér?

5390
4130
Tropfrog:
Jag använde myggnät. Har funkar bra hitintills. Bör vara lätt att hitta.

Mvh
Magnus 

24
3
Zenta:
Tropfrog skrev:
Jag använde myggnät. Har funkar bra hitintills. Bör vara lätt att hitta.

Mvh
Magnus 

Ja det borde jag ju kunna hitta. Släpper det inte igenom jorden då? 

5390
4130
Tropfrog:
Zenta skrev:

Ja det borde jag ju kunna hitta. Släpper det inte igenom jorden då? 

Det skall inte vara finkornig jord. Snarare en kompost av grövre organiskt material. Det som är så finkornigt att det går igenom är färdigkomposterat och skall bort ändå, annars blir det för kompakt.

Mvh
Magnus 

50
17
BellaK:
Kör också med myggnät, köpte på byggmax

www.byggmax.se/f%C3%B6nster/montering-och-tillbeh%C3%B6r-f%C3%B6nster/myggn%C3%A4t-p157110

2966
1648
Hoggaforfan:
Zenta skrev:
Hallå!

Håller på och försöker skapa mitt första bioaktiva terrarium och har redan stött på problem med barkduken. Den jag köpte lovade dom skulle släppa igenom vatten, men när jag testade under kranen så samlades bara vattnet ovanpå duken. Någon som stött på detta? Ska man göra hål i duken?

Har inte tid att beställa något då jag behöver ha klart det inom snar framtid. Har sökt på efter affärer som har markduk men dom liknar alla den här...

Någon som har några idér?

Det funkar men är skillnad på fukt och under kranen. Dropparna är för stora men rör du på tyget så släpper det igenom vattnet. 

24
3
Zenta:
Hoggaforfan skrev:

Det funkar men är skillnad på fukt och under kranen. Dropparna är för stora men rör du på tyget så släpper det igenom vattnet. 

Jag gjorde som så att jag satt och stack tusen nålhål i duken och la in den över lecakulorna. Det funkade så jag hoppas att allt kommer fungera nu:D 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild