Mat till Phyllomedusa hypochondrialis?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

37
19
Dazza81:
Jag fick hem två  små unga Phyllomedusa hypochondrialis (Tigerbenad lövgroda) i helgen och jag fattar ju att de äter små insekter, MEN jag ser att mina gömmer sig ordentligt under alla löv på dagarna och kommer inte fram förrän långt efter att det släckts. Ni som har denna art, hur matar ni era? Väntar ni tills terrariet är släckt och matar då eller slänger ni bara in ett gäng bananflugor, syrsor eller liknande och hoppas på att de kommer fram och äter?

5384
4125
Tropfrog:
Man gör väl som med alla nattaktiva djur? Slänger in maten strax innan ljuset släcks.

Mvh
Magnus 

2966
1648
Hoggaforfan:
Jag har pilgift i samma terraium och utfodrar med ungssmyg, tillräckligt många ungssmyg klarar sig för att det finns små kolonier här och var och Phyllomedusorna har koll på var det är. Just nu har jag även en odling vaxmott terrariumet.
Bananflugor har en tendens att sitta stilla när de hittat ett ställe så de får man nog slänga in när grodorna är vakna. 

Det går iofs och ha foder i skål med men att jaga verkar vara att föredras. Nu är det lätt att fånga in flygande insekter utifrån så diverse malar och nattfjärilar och annat flygande sitter på terrarium-rutan så fort ljuset har släkts.

37
19
Dazza81:
Jag testade med att sätta in en hög plastmugg med bönbaggar till dem igår kväll strax innan terrariet släcktes. Det verkade funka då jag ser nu på morgonen att båda sitter framme istället för att gömma sig under löven på marken. Mina går med två mantellor och just mantellorna äter ju allt som rör sig. Jag misstänker att mina monkey frogs är vildgfångade och har läst att de kan vara kinkiga med maten i början plus att de är ganska små (ca 3cm).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild