Bakgrund till leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
LiteAvVarje:
Hej. 

För ett tag sedan så tog jag över ett terrarium med en leopardgecko. 

Terrariet är ett hemmabygge i trä. 
Men jag tycker att den nuvarande inredningen är rätt tråkig och har tänkt ge mig på att bygga egen bakgrund av cellplast (frigolit). 

Men jag är lite osäker på några punkter. 

1: Måste jag lacka bakgrunden med något och vad isåfall? 

2: Hur ska jag göra med värmemattan? (Idag finns där en värmelampa, men jag har fått höra att värmematta är bättre.) 

Så här ser det ut idag, jätte tråkigt om ni frågar mig :p 
Och taket är inte skevt, det är bara bilden som är missvisande. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Här har du en metod som fungerar bra:
www.terrariedjur.se/forum/thread/3976

Båtlack, epoxylack används när man vill ha en tvättbar yta eller skyddar en målad bakgrund. 

I trä är det bättre att du gjuter in en värmekabel:
www.terrariedjur.se/forum/thread/3288
Trä isolerar så värmekällan måste vara inuti terrariumet och det blir ett mindre hål av en värmekabel än hela kontakten av en matta.

4
0
LiteAvVarje:
Planerandet fortsätter och det kommer bli som hoggaforfan nämnde ange värme. 
En värmekabel kommer att gjutas in. 

Jag googlar en del efter inspiration och har hittat en hel del olika varianter på bakgrunder folk gjort dock finns det ett par stycken som jag fastnat lite extra för. 

Och det är där folk gjort så att det även kommer ner som sten klippor från taket. 
Så något sådant ska jag försöka ge mig på hade jag tänkt. 

Runt den 26e denna månad så kommer jag köpa hem det material som kommer behövas, sen kommer jag behöva beställa en del saker också. 

Men runt slutet på juli så borde projelp va igång på riktigt om allt går enligt planerna.

Men en liten fråga ang värmekabel, vad bör jag satsa på för kabel till en burk som är totalt 150*50cm? 
1/3 del bör det väl räcka att ha kabeln på? 

Mvh 
Anders
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild