Sällskapliga ormar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Inhale:
Finns det ormar som gillar att bli hanterade och tex gillar att ringla rundor i soffan när man ser på tv eller ligga om axlarna när man lagar mat osv? Kan ingenting om ormar men tycker dom är himla fina och sen jag "räddade" en mjölksnok på jobbet som någon slängt ut på vårt kompostområde mitt i vintern så har jag blivit sugen på att testa på och lära mig mer.

Medlem i GHF
3136
1742
EmanuelKarl:
Inhale skrev:
Finns det ormar som gillar att bli hanterade och tex gillar att ringla rundor i soffan när man ser på tv eller ligga om axlarna när man lagar mat osv? Kan ingenting om ormar men tycker dom är himla fina och sen jag "räddade" en mjölksnok på jobbet som någon slängt ut på vårt kompostområde mitt i vintern så har jag blivit sugen på att testa på och lära mig mer.

www.terrariedjur.se/forum/thread/1007

Hej. Jag tänker faktiskt inte skriva något långt svar när det bara är att länka någon forumtråd. Detta har tagits upp tusentals gånger på olika forum.
Men kort sagt så är ormar djur som inte har något socialt behov alls som däggdjur, även om det så gäller människor som andra innom arten (utom vid parning). De trivs bäst i lugn och ro i terrariet. Det finns vissa som hävdar motsatsen, framförallt med ödlor. Men ormar är en ganska säker sak. De kan även få olika sjukdomar.

Jag skulle gärna se att folk söker lite i forumet innan de skapar nya trådar. Mycket går att hitta avar på. Inget personligt utan det är många som inte kollar runt först!

/Emanuel

1
2
Sataniclibra:
Vill du ha ett keldjur skaffa en katt. Ormar får inget utav det alls. Men de är fina att titta på så se det som en konstigt formad fisk
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild