Ögonfransgeckoungar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
moaOgonfransgecko:
Jag har precis fått 2 ögonfransgecko ungar som kläcktes för ungefär två veckor sedan. Just nu har jag dem två tillsammans i en mindre ”bur” som skiljer dem från mina två vuxna ögonfrans ödlor . Jag undrar om det finns någon specifik tid jag ska vänta innan jag släpper ut dem med de vuxna?

504
396
Crippa:
moaOgonfransgecko skrev:
Jag har precis fått 2 ögonfransgecko ungar som kläcktes för ungefär två veckor sedan. Just nu har jag dem två tillsammans i en mindre ”bur” som skiljer dem från mina två vuxna ögonfrans ödlor . Jag undrar om det finns någon specifik tid jag ska vänta innan jag släpper ut dem med de vuxna?

För det första måste du börja med att sära på ungarna, bättre att hålla dom i varsitt terrarium sen ska man inte hålla mer en ett par i samma terrarium, kan bli rejält med bråk om man håller 4 i samma och aldrig bra att ha ungar ihop med vuxna för den delen heller. Du får låta dina 2 mindre ungar växa tills de når rimlig storlek (vikt) så kan du testa att introducera dom med varandra sålänge det inte är så att de är syskon, då blir det incest vilket jag inte är så förtjust i.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild