Bra reptilbutiker i Göteborgsområdet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
1
Kimbappanda:
Hej, jag har precis flyttat och söker en bra reptil butik som har ganska stort sortiment. Finns det några bra reptilbutiker i Göteborgsområdet? (Förutom Göteborgs zoologiska på kaggeledstorget) 

47
9
linusekholm:
Mölndals Zoo finns ju också (om de finns kvar). De har ganska stort sortiment reptiler men ogillar deras djurhållning starkt, detta gäller även kaggeledstorget.

5486
4197
Tropfrog:
Mölndals zoo fanns kvar för några månader sedan. De höll på att bygga om, så de lär vara där fortfarande. Annars är utbudet i Göteborg dåligt.

Mvh
Magnus 

412
420
Hadara:

linusekholm skrev:
Mölndals Zoo finns ju också (om de finns kvar). De har ganska stort sortiment reptiler men ogillar deras djurhållning starkt, detta gäller även kaggeledstorget.

jag håller helt med. Under all kritik!

6
1
Kimbappanda:
linusekholm skrev:

Jo jag håller med det där med djurhållningen. 30+ fåglar i en liten bur, en jätte tjock leopardgecko med torrt ömseskinn kvar utan gömställe, en trädlevande orm utan grenar att klättra på, lösa reptiler, osv...

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Kimbappanda skrev:

Jo jag håller med det där med djurhållningen. 30+ fåglar i en liten bur, en jätte tjock leopardgecko med torrt ömseskinn kvar utan gömställe, en trädlevande orm utan grenar att klättra på, lösa reptiler, osv...

Lösa reptiler? Jag måste säga att djurhållningen är mycket dålig, men lösa reptiler har jag inte sett.

/Emanuel

6
1
Kimbappanda:
EmanuelKarl skrev:

Lösa reptiler? Jag måste säga att djurhållningen är mycket dålig, men lösa reptiler har jag inte sett.

/Emanuel

Japp, fångade en liten gecko senast jag var där och gav den till personalen i butiken.

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Kimbappanda skrev:

Japp, fångade en liten gecko senast jag var där och gav den till personalen i butiken.

Att något rymt händer ju såklart. Att du råkade vara där just då var väl en slump. Nu är butiken ändå inge bra, men att något smitit händer seriösa privatperssoner också.

283
366
Cartaq:
Mölndals zoo har ny ägare nu, så försök gärna att ta död på denna "gamla" diskussionen om dålig djurhållning då det ger nya ägaren sämre förutsättningar att faktiskt lyckas på ett bra sätt. 

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Cartaq skrev:
Mölndals zoo har ny ägare nu, så försök gärna att ta död på denna "gamla" diskussionen om dålig djurhållning då det ger nya ägaren sämre förutsättningar att faktiskt lyckas på ett bra sätt. 

Sedan när? Ska definitivt kolla upp den nya ägaren!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild