Ormar som ej behöver äta smådjur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Pinktacocat:
Jag skulle hemskt gärna vilja ha en orm, men jag vill inte behöva mata den med möss eller liknande.
Har hittat strumpebandssnokar men vill gärna veta om det finns fler ormar som äter fisk, mask, ägg eller något annat. Ni behöver bara skriva namnen så läser jag på själv om den skulle passa för mig :)

388
460
australis66:
Pinktacocat skrev:
Jag skulle hemskt gärna vilja ha en orm, men jag vill inte behöva mata den med möss eller liknande.
Har hittat strumpebandssnokar men vill gärna veta om det finns fler ormar som äter fisk, mask, ägg eller något annat. Ni behöver bara skriva namnen så läser jag på själv om den skulle passa för mig :)

Sök i forumet så kommer du hitta trådar om samma ämne där det ges tips på sådana ormar.

Medlem i GHF
3136
1742
EmanuelKarl:
Opheodrys aestivus, Grässnok.

Själv har jag inte så bra koll på den, men den äter insekter. Jag har hört att den är känslig och inte jättebra nybörjarorm, men jag har ingen aning och har ej fördjupat mig i ämnet.

/Emanuel

2
0
Pinktacocat:
Tack för svaren! Ber om ursäkt att det redan fanns en tråd.

75
58
Mellowman:
Chionactis (Shovelnose)
Släkten har främst insekter och leddjur på menyn. Vackra är de med :)

3
7
Jernqvist:
Har för mig att man kan mata trynsnokar med grodor, men är nog bäst att du läser på lite själv! :)

5390
4128
Tropfrog:
Strumpebandssnokar äter väl fisk i huvudsak i naturen? Sen finns det en hel del huggormar som äter i huvudsak ödlor i naturen, men de är ju giftiga så uteslutet för nybörjare.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild