Ledsen efter besök i zoobutik

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Mariaklara:
Har vid flera tillfällen blivit ledsen när jag besökt min lokala zoobutik. Tycker djuren ser ledsna och hängiga ut och de har smutsiga burar och otillräckligt stora terrarium. Endast plastväxter och inget mysigt att gömma sig i eller ens rent vatten i sina skålar. Har sagt till ägaren att framförallt en kamelont ser ledsen ut, min dotter sa spontant stt den ser ut som den inte vill leva längre. Man går därifrån med en klump i magen. Ägaren bara skrattar när jag säger att djuren ser ledsna ut.. känner att jag borde göra något.. 

1244
472
leedragon:
Mariaklara skrev:
Har vid flera tillfällen blivit ledsen när jag besökt min lokala zoobutik. Tycker djuren ser ledsna och hängiga ut och de har smutsiga burar och otillräckligt stora terrarium. Endast plastväxter och inget mysigt att gömma sig i eller ens rent vatten i sina skålar. Har sagt till ägaren att framförallt en kamelont ser ledsen ut, min dotter sa spontant stt den ser ut som den inte vill leva längre. Man går därifrån med en klump i magen. Ägaren bara skrattar när jag säger att djuren ser ledsna ut.. känner att jag borde göra något.. 

Det går hem lättare om du poängterar bristerna på i hushållning och saker som att djuren sover på dagen, då är det lättare att förstå att det är nåt fel. Det är lite svårt annars att veta om en ödla är ledsen eller ej.

2
1
Mariaklara:
Jag kanske överreagerar?! Min ödla har det betydligt bättre än den stackarn i butiken.. och han som äger butiken borde ju vara expert.. 

388
460
australis66:
Mariaklara skrev:
Jag kanske överreagerar?! Min ödla har det betydligt bättre än den stackarn i butiken.. och han som äger butiken borde ju vara expert.. 

Är det en vanlig djuraffär så kan dom oftast ingenting om reptiler. Dom säljer dom för att tjäna pengar. Därför man bör köpa av en uppfödare så man kan få den informationen och hjälpen man behöver. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild