Akut boplats för sommaren!!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
2
DragonMR:
Hej!

Jag är en tjej som bor i Skockholm och jag har en skäggagams hane på 7 månader. Jag ska åka på semester i 7 och en halv vecka (f.o.m 22 juni t.o.m 15 augusti). Jag hade redan hittat en plats för sommaren för han och var ganska säker på den. Idag fick jag reda på att det är ett kanske att min skäggis får stanna där över sommaren.

Imorgon ska jag därför ta med min ödla dit för att se om de kan ta hand om honom eller inte. Om inte så behöver jag behöver ett backup ställe!!!

Finns det någon som är intresserad av att ta hand om en 7 månaders skäggagams hane i ca 2 månader?

Material som kommer med:
Matskål
Vattenskål
4 plastväxter
grotta
Stock
Mangroverot
klätter inredning med tre plan.
20kg sand
klacium
rengörningsspray till glas
ksk. uv-ljus och värmelampa

Terrariet är 150x60x60 men jag vet dock ej om jag har möjligheten att transportera det :( Skulle därför vara bra om någon redan äger ett tillräckligt stort terrarie.

Till de som ej har erfarenhet med skäggagamer så är de sjukt enkla att ta hand om. De äter både vegetabiliskt och animaliskt. Jag matar med sysror och kackerlackor samt so  jag lägger in en salladsskål dagligen. Jag behöver ett par gånger dagligen spraya in vatten i terrariet med en blomspruta för att hålla rätt luftfuktighet.
Varje dag ska nytt vatten sättas in och rengörning av glasytor och ytor berörda av avföring. 
Var tredje vecka ska man rengöra hela terrariet dvs. ny sand ska sättas in, all inredning ska rengöras.
Man ska även bada dom, speciellt under ömsningsperioden.

Min skäggis är väldigt lugn och vilar för det mesta av dagen. Om inte så brukar han undersöka eller gräva :)

Detta är akut då jag åker redan nu på fredag (22 juni) och kan senast lämna allt på torsdag. Vet att jag kommer sent men fick reda på detta idag att de ej var säkra att det skulle gå.

Det är bara att höra av sig :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild