Vad ska jag göra med skalbaggarna?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

87
25
luzsmi:

Hejsan alla!

Detta är första gången som jag haft mer än typ 15 mjölmaskar hemma, och nyss så hittade jag tre skalbaggar hemma. Vet inte vad jag ska göra med de då jag inte är intresserad av att föda upp de. Jag har bara en liten leopardgecko som äter mjölmaskar några gånger i veckan.

Jag har ganska grov insektsfobi, så jag kan inte ta upp dem med pincett eller något sånt..
Såg någon som sa att jag skulle ha dom i terrariet som städare men har redan både hoppstjärtar och gråsggor, och är rädd att ödlorna kommer försöka äta den och kvävas då de har väldigt håda skal.

Har helt för många mjölmaskar ändå, och min leopardgecko tycker inte om de så mycket.
Så om någon vill köpa massa mjölmaskar, baggar och låda så finns det i skåne mellan Malmö och Lund (Lomma) för 50 kr :)

5390
4131
Tropfrog:
Avliva.....Eller om du vill sälja, sätt in en annons på köp och sälj.

Mvh
Magnus 

87
25
luzsmi:
Tropfrog skrev:
Avliva.....Eller om du vill sälja, sätt in en annons på köp och sälj.

Mvh
Magnus 

Hur avlivar man de då? Typ sätta in de i frysen? Vill helst inte avliva de men om jag inte blir av med de på något annat sätt så..
Har redan lagt in en annons! :)

5390
4131
Tropfrog:
luzsmi skrev:

Hur avlivar man de då? Typ sätta in de i frysen? Vill helst inte avliva de men om jag inte blir av med de på något annat sätt så..
Har redan lagt in en annons! :)

Inte frysen! Det är den mest plågsamma döden. Fixera djuret och punktera hjärnan. De kommer att rycka i dem långt efter, men det är naturligt för djur med exoskelett.

Mvh
Magnus 

87
25
luzsmi:
Tropfrog skrev:

Inte frysen! Det är den mest plågsamma döden. Fixera djuret och punktera hjärnan. De kommer att rycka i dem långt efter, men det är naturligt för djur med exoskelett.

Mvh
Magnus 

Okej, finns det inga andra sätt då jag har ganska grov insektsfobi och knappt vågar titta på de? Vet att jag ät sjukt töntig men har alltid varit livrädd för insekter

Medlem i SHF
16
2
Pvdigger:
luzsmi skrev:

Okej, finns det inga andra sätt då jag har ganska grov insektsfobi och knappt vågar titta på de? Vet att jag ät sjukt töntig men har alltid varit livrädd för insekter

Tästa att ta geckon till skalbaggarna och låt han äta de så slipper du ta i dem
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild