Vart köper man amfibier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

105
33
Fuffesnuff:
Min fråga är, finns det någon bra sida som man kan beställa salamandrar och grodor ifrån? Jag har ju sett att många kommer hem med groddjur från mässor men isåfall vart kommer de från början ifrån. Importeras de eller föds de upp i någons källare. Många andra länder har hur många sidor som helst och jag har för mig att mina släktingar köpte insekter  till deras djur över posten. Har inte hittat en ända sida där en kan beställa insekter eller amfibier och när en tänker på hur enkelt djuraffärer gör det borde det väl gå som privatperson?

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Fuffesnuff skrev:
Min fråga är, finns det någon bra sida som man kan beställa salamandrar och grodor ifrån? Jag har ju sett att många kommer hem med groddjur från mässor men isåfall vart kommer de från början ifrån. Importeras de eller föds de upp i någons källare. Många andra länder har hur många sidor som helst och jag har för mig att mina släktingar köpte insekter  till deras djur över posten. Har inte hittat en ända sida där en kan beställa insekter eller amfibier och när en tänker på hur enkelt djuraffärer gör det borde det väl gå som privatperson?

Det finns en del reptilsidor som säljer foderdjur (insekter) på internet, till exempel reptilgrottan.se/ och herperschoise.nordicshops.com/category.html/djur . Till exempel djurmagazinet har ett huvudlager med reptiler/amfibier, så de kan beställa vissa sorters djur åt dig. Dock, de bästa/flesta salamandrar och groddjur brukar komma från privatpersoner som har väldigt mycket erfarenhet av djuret. Egenuppfödare brukar också kunna svara på fler frågor än vad personalen på djurbutiker kan göra. 

Vissa uppfödare importerar djur, men det är oftast en väldigt dyr och komplicerad process, så många brukar inte göra det.

Mvh

5384
4125
Tropfrog:
På mässorna brukar det främst vara småförsäljare med enstaka djur som säljer amfibier. Oftast hobbyister som säljer egna och vänners överskott. Jag finner det bra att amfibier i så liten grad funnit sin plats hos de kommersiella aktörerna.

Här på td finner du mycket salamandrar till salu emellanåt. På pilgift.se finns en hel del grodor.

Mvh
Magnus 

504
396
Crippa:
De flesta djur du ser nere på mässan kommer förmodligen från Hamm (Tyskland) men djur får du inte skicka med post i Sverige. Herperschoise.se har en hel del och dom hittar du på flera mässor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild