Bottenmaterial till Skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
Piinkibunny:
Det är så i början av juli så får jag hem en skäggagam och läste lite att det kan vara bra och ha 50/50 sand/jord. Går Terrarie mull och använda? Vad är skillnaden på kokos mull och inte? 
Tacksam för svar :)

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Piinkibunny skrev:
Det är så i början av juli så får jag hem en skäggagam och läste lite att det kan vara bra och ha 50/50 sand/jord. Går Terrarie mull och använda? Vad är skillnaden på kokos mull och inte? 
Tacksam för svar :)

Terrariemull borde fungera bra. Använder själv kokosmull/torv- blandning till min taggsvansvaran. Var köper du "terrariemullen" ifrån?

4
1
Piinkibunny:
www.petworld.se/reptil-bottenstr/trixie-kokosmull-bottenlager-4011905761541
Hittade denna om det hade varit något :)

4
1
Piinkibunny:
Majste skrev:

Terrariemull borde fungera bra. Använder själv kokosmull/torv- blandning till min taggsvansvaran. Var köper du "terrariemullen" ifrån?

Majste skrev:

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Piinkibunny skrev:

Ja, om det står att det dessutom är till för reptiler borde det vara helt lugnt. Vissa skäggagamer får för sig att gräva väligt mycket, så om du blandar ut det lite med sand och håller det lagom fuktigt kommer den trivas väldigt bra. Finns dock mycket billigare bottenmaterial du kan köpa, till exempel på ica!

4
1
Piinkibunny:
Majste skrev:

Ja, om det står att det dessutom är till för reptiler borde det vara helt lugnt. Vissa skäggagamer får för sig att gräva väligt mycket, så om du blandar ut det lite med sand och håller det lagom fuktigt kommer den trivas väldigt bra. Finns dock mycket billigare bottenmaterial du kan köpa, till exempel på ica!

Jo jag tänkte det :) Dock har vårt ica här absolut inga sådana tillbehör men tänkte det blir bra till start iallafall ^^ 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild