Genetik leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
5
Kiwi123:
Hej!
Letar efter någon som är duktig på genetik när det gäller leopardgeckos. När man parar två individer med olika morpher kan man förutspå vad ungarna kommer att bli? eller kan dem bli olika så man måste se det efter dem kläckts, och  hur kan man se det sånnafall? :)

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Man kan läsa på mer exakt, bara att söka på google. 

Annars kan du bara använda den här kalkylatorn:

www.morphmarket.com/c/reptiles/lizards/leopard-geckos/genetic-calculator/?s1=&s2=

18
5
Kiwi123:

Detta är vad jag fick fram, men hur kan jag veta om det blir de ena eller det andra?

5487
4198
Tropfrog:
Det finns en procentsats i första exemplet. Det blir 50% av varje, dvs hälften. Jag antar att du får fram procentsats på din andra uträkning också om du fipplar lite med den. Nu är det ju inte 50% av just dina avkommor det handlar om utan hur stor chansen är rent gentiskt. Du kan få allt från 0 till 100% på en enstaka kull. Tar du massor av kullar kommer du att hamna närmare 50% ju fler kullar du tar.

MVH
Magnus

18
5
Kiwi123:
Så ungarna kommer alltså antingen att bli ”Het albino (tremper)” eller ”het Jungle”?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild