Grön och vitmögel på en rot

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

274
210
AndreasB:
Byggt färdigt terrariet och bakgrunden. Efter inrett färdigt och mistat började det dyka upp lite grön och vitmögel på en rot som sitter fast i bakgruden :\

Jag har hoppstjärtar men de håller ju säg mest i substratet.

Terrariet är 20x20x40. Ventilationen är lite kass jämfört med Exo-Terra.

Som jag ser det kan jag endast dra ner på fuktandet och hoppas på att det inte sprider sig. Annars får jag plocka ner bakgrunden, vilket suger då det är fogskum.

Tanken är att ha en liten Crested gecko där, vilket betyder att jag kan inte dra ner på fuktandet för mycket heller.

Tips?

Mögel

Front

Topp

5477
4193
Tropfrog:
Grönmögel??! Har jag bara hört talas om i ost. Är du säker på att det inte är alger?

Jag ser inget oroande på bilderna. Dessutom ett helt nyinrätt terrarium. Låt det bara stå ett tag så kommer hoppstjärtarna att hitta dit om det nu är mögel.

Mvh
Magnus 

274
210
AndreasB:
Tropfrog skrev:
Grönmögel??! Har jag bara hört talas om i ost. Är du säker på att det inte är alger?

Jag ser inget oroande på bilderna. Dessutom ett helt nyinrätt terrarium. Låt det bara stå ett tag så kommer hoppstjärtarna att hitta dit om det nu är mögel.

Mvh
Magnus 

Jag kanske glömde lite ost i terrariet ;) Nämen skämt å sido. Kanske är alger, ingen aning.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
vit mögel är naturligt att det kommer sen försvinner det, det gröna har jag inget att säga något om men det är iaf svartmögel som man ska vara riktigt försiktig med 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild