Pilgiftsägg på G. Vad gör jag nu?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

37
19
Dazza81:
Jag har fått mina första ägg av pilgift (E. anthony). Frågan är nu vad gör jag? De ligger på ett blad en bra bit ovanför en vattenskål. Ska jag låta dem vara eller ska jag försöka ta bort dem till ett plastakvarium med akvarievatten i och låta äggen utvecklas där?

5384
4125
Tropfrog:
E.anthony är en art som sköter om sina ägg. När de kläcks så kryper de upp på hanens rygg som tar dem till en mindre vattensamling.

Om du inte redan gjort det är det nu hög tid att ordna med en massa dolda vattensamlingar som han kan lägga dem i. Ju fler val desto bättre. Gamla svarta filmburkar brukar funka bra. Eller små skålar under halva kokosnötter.

Om du har bromelior i terrariet så är det en överhängande risk att de lägger ynglen däri. Då är det nästan omöjligt att få ut dem. Då får du hjälpa dem att klara det på plats.

I väntan på plock av yngel så kan du förbereda alkottevatten och hoppstjärtskulturer. Båda kommer du att behöva framöver.

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild