Problem med majsorm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

124
63
WolfFire93:
Jag flyttade min hona i våras, allt har gått bra men det har varit väldigt varmt. Jag kan ha missat det men jag är rätt säker på att hon önskade nyss. För det var helt och fint och låg perfekt i terrariet. Hela huvudet var med även ögonen.
Vi såg att hon hade grå ögon men när vi kollade så hittade vi skinnet som att hon typ hade ömsat några dagar max tidigare.
Nu ca 1vecka senare så har hon fortfarande grå ögon... Varför?

Inatt la hon ägg så hon är lite slö. Trodde inte hon hade några för hon brukar bli extremt aggro... Så det var surprising. Hon var kall och vägrade lämna äggen som vanligt, men jag plockade upp henne så hon kunde värmas upp lite. Hon brukar försöka bita eller liknande men hon kunde inte bry sig mindre... Hon känns dock inte döende bara trött.

Men det jag är mest orolig över är att hennes ögon är grå// att hon ev ömsar 2ggr inom en månad.
Tacksam för hjälp.

Medlem i SHF
67
26
Sofie:
Kan du se om det är gammalt öms som bara sitter kvar över ögonen? Det har hänt med mina bambusnok ar ibland men då ser jag till att blöta upp ansiktet på dom riktigt ordentligt så lossnar det ganska snabbt, annars tar dom med det i nästa ömsning men mina ömsar ovanligt ofta av någon anledning och gör saker dom absolut inte ska göra (enligt skötselråd), typ äta, para sig och lägga ägg

74
23
Dempan242:
Ju yngre de är desto oftare ömsar de skinn i och med att de växer ur det, men din hona är könsmogen va?

Medlem i SHF
130
63
Majste:
WolfFire93 skrev:
Jag flyttade min hona i våras, allt har gått bra men det har varit väldigt varmt. Jag kan ha missat det men jag är rätt säker på att hon önskade nyss. För det var helt och fint och låg perfekt i terrariet. Hela huvudet var med även ögonen.
Vi såg att hon hade grå ögon men när vi kollade så hittade vi skinnet som att hon typ hade ömsat några dagar max tidigare.
Nu ca 1vecka senare så har hon fortfarande grå ögon... Varför?

Inatt la hon ägg så hon är lite slö. Trodde inte hon hade några för hon brukar bli extremt aggro... Så det var surprising. Hon var kall och vägrade lämna äggen som vanligt, men jag plockade upp henne så hon kunde värmas upp lite. Hon brukar försöka bita eller liknande men hon kunde inte bry sig mindre... Hon känns dock inte döende bara trött.

Men det jag är mest orolig över är att hennes ögon är grå// att hon ev ömsar 2ggr inom en månad.
Tacksam för hjälp.

Är du osäker på att hon ömsar dåligt kan du testa bada henne i lagomt varmt vatten en snabbis. Se också till att hon har en fuktbox att krypa in i, så kan hon reglera fuktigheten själv. Så länge du har en rätt temperatur på den varma och den kalla sidan av terrariet bör det göra något om hon känns lite kallt. Låt henne vara ett tag så borde hon bli sig själv igen. 

124
63
WolfFire93:
Tack! Allt gick bra och det gråa försvann X3 jag var nog bara kinkig... Hon är pigg och äter som hon ska nu.

124
63
WolfFire93:
Binwan skrev:
Ju yngre de är desto oftare ömsar de skinn i och med att de växer ur det, men din hona är könsmogen va?

Hon är 7år <3 så det var ingen katastrof, men vi slängde äggen då marknaden är dålig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild