Hjälp! För jag hjälpa min leo ömsa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
7
flisplutt:
Behöver lite akut hjälp här!

9
7
geckoleo:
Ja, du kan försiktigt hjälpa den att ömsa om den har problem med det. Du kan också låta den bada en stund i ljummet vatten för at hjälpa till att mjuka upp ömset. 

27
7
flisplutt:
geckoleo skrev:
Ja, du kan försiktigt hjälpa den att ömsa om den har problem med det. Du kan också låta den bada en stund i ljummet vatten för at hjälpa till att mjuka upp ömset. 

Ok, det hade nämligen fastnat MYCKET skin i ögat och jag hjälpte till lite. Tack

Medlem i SHF
130
63
Majste:
[quote=flisplutt]

Ok, det hade nämligen fastnat MYCKET skin i ögat och jag hjälpte till lite. Tack[/quote

Om ödlan fortsätter att ha problem med ömsningen kan du försöka öka luftfuktigheten i terrariet och/eller sätta in en fuktbox :)

Medlem i SHF
49
10
Eublepharis:
Fuktlåda bör alltid finnas tillgängligt för Leopardgeckos om du inte redan har en så är det läge att fixa. Bad är det mest effektiva om öms har fastnat, vissa leos har svårare med ömsningen än andra... Jag har en leo hona som har haft det svårt med sin ömsningen när hon var liten även fast fuktlåda fanns tillgängligt. Så när innan hon skulle ömsa så sprayade jag henne med shedding aid, vilket har hjälp henne samt fungerat utmärkt! Idag har hon inte längre några besvär:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild