Leopardgecko ägg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
5
Kiwi123:
Hej
jag har två leopard honor som går ihop, båda två har parat sej med min hane. Om dem skulle lägga ägg som skulle vara befruktade... hur vet jag vems ägg som är vems??
Tack på förhand!:)

5487
4198
Tropfrog:
Ja, det ända helt säkra är väl att dela på dem.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
4047
5099
Jonas_:

Det vet du inte.. om alla är samma färg & gener dvs? Är 1.2 normalfärgade så vet du inte vems avkomman är. Ännu ett bra argument till varför solitära djur bör hållas ensamma i sina terrarier :)

Du kan ju sära på dom till egna terrarium om du vill veta vems ägg och ungar som hör till vilken hona.

18
5
Kiwi123:
1 av honorna vet jag generna på både hennes och hennes föräldrar, den andra tog jag hand om sen hon var liten och ingen ville ha henne kvar.. vet ingenting om hennes bakgrund.
men eftersom dem är olika skulle jag kunna se det på ungarna?

Medlem i SHF
4047
5099
Jonas_:

Kiwi123 skrev:
1 av honorna vet jag generna på både hennes och hennes föräldrar, den andra tog jag hand om sen hon var liten och ingen ville ha henne kvar.. vet ingenting om hennes bakgrund.
men eftersom dem är olika skulle jag kunna se det på ungarna?

Det kan man bara svara på efter äggen är kläckta :) Alternativt om dom har ungar sen tidigrae båda honorna, med samma hane såklart.

Och beroende på vilka gener dom har så kan det synas på eventuell avkomma men det behöver inte synas alls heller så omöjligt att svara på :)

Jag personligen skulle inte avla på djur jag inte har en aning om bakgrunden på eller historiken kring djuret men det är jag. Reptiler utan riktiga uppfödarbevis undviker jag också då man aldrig kan säga vilka gener osv som blir på ungarna. Jag vill vara säker på vad jag säljer :) Man får självklart göra precis som man vill! :) Men var noga med att kolla hur efterfrågan ser ut på leopardgeckos nu innan du väljer att kläcka fram ungar. Man har ju som uppfödare ansvar för alla liv man väljer att kläcka fram och nuförtiden kostar flera arter betydlig för lite för artens bästa, tyvärr.

Men för att svara tydligare på din fråga. Nej du kommer antagligen inte se vilken hona som är mamman till vilka ungar om dom är normalfärgade och dom går ihop i samma terrarium :) Det blir lite av en chansning.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild