Byta glasskiva på terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

274
210
AndreasB:
Hej,

Jag har ett helglasterrarium där jag skulle behöva byta ut glasskivan på toppen. Är det bara att ta till med våld? Eller har någon en bra ide hur jag får loss den utan att förstöra hela terrariet?

Mvh
Andreas

5477
4193
Tropfrog:
AndreasB skrev:
Hej,

Jag har ett helglasterrarium där jag skulle behöva byta ut glasskivan på toppen. Är det bara att ta till med våld? Eller har någon en bra ide hur jag får loss den utan att förstöra hela terrariet?

Mvh
Andreas

Nja, våld går nog bra om du skall skrota det efteråt. Om du vill laga det får du nog vara lite försiktig.

Använd brytbladskniv och skär loss allt silikon innan du tvingar in kniven mellan glasen och skär av. OBS, var försiktig, lätt att slinta med vass kniv.

Sen måste all gammal silikon bort med skrapa. Innan du limmar dit ny ruta so tvätta helt rent med t-röd.

MVH
Magnus

274
210
AndreasB:
Ok, tack.

29
19
Oskarw90:

Annars kan man använda fiskelina eller något annan stark tråd för att skära bort silikonet! 

Tänk på att när du tar bort en glasruta, så kommer det inte kunna bli vattentätt igen om man inte silikonar om hela terrariet/akvariet :) silikon fäster inte på silikon. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild