KP - hjälp med matning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
8
Homokatt:
hej! Nästa vecka ska jag köpa en kp juvenil vilket blir min första ”bebisorm”. Har annars bara hållt på med olika snokar. 
Hon väger ca 150gr och skulle behöva hjälp och tips angående matningen! Hur ofta, storlek på foder osv. Har de senaste veckorna läst på allt jag kan hitta men har inte hittat någonting angående maten?
tack på förhand

283
366
Cartaq:
Råttpinkies en gång i veckan och öka därefter storleken allt eftersom att ormen växer, storleken på foder är ormens tjockaste del ungefär. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Håller med angående storleken på foderdjuret, som ormens tjockaste del, ungefär :) Ormar tar större byten än man kan tro. Jag varierar både storleken på fodret men även tiden mellan matningarna. Jag är lite allergisk mot matscheman som säger att man ska mata varje onsdageftermiddag kl.18, eller liknande :)

Ett bytesdjur varannan vecka räcker gott och väl! Jag matar aldrig mina juveniler oftare än så. Vuxna ormar matar jag ca.1 gång per månad eller mer sällan.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild