Hitta rätt belysning till terrariet! Hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

50
17
BellaK:
Funderade på att köpa en 60 cm uhop stick till regnskogsvivariet, (dusk.se/belysning.htm) men tvekade när jag såg att det stod "Men ljuset från UHOP-Stick är inget som är minimalt. 145 lumen/Watt!".
Är det mycket?

Mitt terrarie är 35cm högt, kommer ljuset vara för starkt och bränna växterna på något sätt? Vad jag förstått är höjden på terrariet ganska viktigt vad gäller vilken lampa man ska ha.
Har försökt förstå mig på det här med belysning, men det verkar finnas tusen olika faktorer att hålla reda på vad gäller att hitta det rätta ljuset!

Finns det någon som kan tipsa om vilken lampa som skulle passa bäst, eller vad jag ska hålla utkik efter? Någon som har ett terrarie av ungefär samma höjd som kan rekommendera nån lampa? Terrariet är 35cm brett och 70 långt. Tacksam för alla slags svar! :)

5477
4193
Tropfrog:
Dusk uhop stick kommer inte att bränna växterna. Det är mycket bra ljus för pengarna, kör du på den. Här är en kille som är återförsäljare, har det mesta i lager och är billigare än dusk själva:

loeterrerietillbehr.wordpress.com

Mvh
Magnus 

50
17
BellaK:
Tropfrog skrev:
Dusk uhop stick kommer inte att bränna växterna. Det är mycket bra ljus för pengarna, kör du på den. Här är en kille som är återförsäljare, har det mesta i lager och är billigare än dusk själva:

loeterrerietillbehr.wordpress.com

Mvh
Magnus 

Tack för svar! Då blir det nog en uhop stick ändå. Har du handlat från honom? Hemsidan verkar ju lite sketchy...

5477
4193
Tropfrog:
BellaK skrev:

Tack för svar! Då blir det nog en uhop stick ändå. Har du handlat från honom? Hemsidan verkar ju lite sketchy...

Jag har handlat av honom direkt på mässor. Sen har jag använt honom för att bolla frågor kring utrustning. Mycket kunnig och service minded. Dålig på att svara på Mail, men tar sig alltid tid i telefon. Mer seriös på regnskogsterrarium än på att bygga hemsidor. Ingen bluff i vilket fall.

Mvh
Magnus 

321
444
Daniel_S:
BellaK skrev:

Jag kan likt Magnus intyga att Lars som står bakom sidan är kanonduktig och mycket seriös :)

50
17
BellaK:
Daniel_S skrev:

Jag kan likt Magnus intyga att Lars som står bakom sidan är kanonduktig och mycket seriös :)

Låter perfekt ju! Har kontaktat honom. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild