Vilda Strumpebandssnokar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

55
12
Aswedishtiger95:
www.atl.nu/lantbruk/ny-ormart-har-etablerat-sig-i-sverige/

Detta är ju en ganska gammal nyhet, och jag har hört detta förut. Men finns det någon som vet om detta är sant?
Finns det någon som har varit och herpat i kungsbacka som kanske kan berätta lite mer?

Skulle ju vilja dra dit nu och leta. Men vill ju inte lägga ut massa pengar på resa om jag inte vet att det faktiskt går att hitta!

5390
4128
Tropfrog:
Har inte en aning om det är sant. Men jag har stort förtroende för Göran, har jobbat med honom och han är seriös. Så om citatet är korrekt så utgår jag för att det är sant.

Sen hur lätt det är att hitta en via herp runda är en annan fråga. Göran har herpat hela världen och vet vad han gör.

Det vore interresant att veta om en viltfångad strumpa från Halmstad är laglig att hålla i fångenskap i Sverige :)

Mvh
Magnus 

55
12
Aswedishtiger95:
Tropfrog skrev:
Har inte en aning om det är sant. Men jag har stort förtroende för Göran, har jobbat med honom och han är seriös. Så om citatet är korrekt så utgår jag för att det är sant.

Sen hur lätt det är att hitta en via herp runda är en annan fråga. Göran har herpat hela världen och vet vad han gör.

Det vore interresant att veta om en viltfångad strumpa från Halmstad är laglig att hålla i fångenskap i Sverige :)

Mvh
Magnus 

har du fortfarande kontakt med denna Göran?
skulle vara kul att höra vad han har att säga, och kanske tillochmed få lite tips i herping!

och jag skulle också vilja veta om det är lagligt.. skulle ju lätt hämta några isåfall!

217
337
MartinJ:
Här finns en tidigare tråd i ämnet. Den går ut på att många har hört ryktet, men ingen (i den tråden) har någonsin lyckats varken se dem, eller ens få reda på mer om det. www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=6979

26
7
MrCorn:
Aswedishtiger95 skrev:

skulle vara kul att höra vad han har att säga, och kanske tillochmed få lite tips i herping!

och jag skulle också vilja veta om det är lagligt.. skulle ju lätt hämta några isåfall!

Haha hämta några, tror du ska låta naturen vara ifred och ormen har för ökat sig där borde det inte gå folk glo fånga dem, (KB) köp som normala människor 

5390
4128
Tropfrog:
Aswedishtiger95 skrev:

Nej, ingen kontakt alls längre. Men ring till naturhistoriska och be att få tala med honom. Han brukar vara glad att prata med andra med samma intressen.

Mvh
Magnus 

117
99
Lancehead:
Göran har gått i pension.
Strumpan som hittades var en överkörd dräktig hona. En levande unge hittades och Göran tog hand om den. Visades under många år på GNM. Att det skulle finnas fler ungar som överlevt och sedan reproducerat sig är enbart spekulationer.

5390
4128
Tropfrog:
Sedär....Mycket bra info från så nära källan som möjligt.

Om jag hade tänkt efter innan så skulle jag insett att Göran numera borde vara pensionär.

Mvh
Magnus 

55
12
Aswedishtiger95:
MrCorn skrev:

Haha hämta några, tror du ska låta naturen vara ifred och ormen har för ökat sig där borde det inte gå folk glo fånga dem, (KB) köp som normala människor 

Jag Ska köpa några i framtiden.
Men eftersom det trots allt skulle röra sig om en invasiv art så ser jag personligen inte att det skulle göra någon skada.
Plus att hur roligt skulle det inte vara att visa den för familjen?
"Vart köpte du dendär ormen?"
"Äh. Jag hittade den"

Haha det skulle ju va guld att få se syrrans min medans hon försöker luska ut hur fan jag kunde hitta en Amerikansk orm i Sverige!
(Hon har ingen koll på dessa artiklar eller något)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild