Regnsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
7
Theresenylen87:
Jag funderar på att skaffa något slags regnsystem eller liknande till min kp, så man kan åka på semester utan att ormvakten behöver springa 3 ggr om dagen utan bara 1 och kolla till och byta vatten, men vad behöver man ha?
Har just nu ett värdelöst exoterra med nättak 90x45x45, men ska bygga ett nytt snart, det kommer att ara ca 120 långt iaf.

5390
4128
Tropfrog:
I grunden behöver du en behållare för vatten, pump, slang, böjar och munstycken.

Det finns färdiga kit, men inget som jag har hittat får särskillt bra kritik. Så köpa lösa delar verkar bäst.

Pumpen är ganska så dyr om den skall vara tyst, men finns många bra och billiga produkter om man kan stå ut med lite väsen. Jag valde Dusk Tropic, den är dyr och tyst. Men har burken i vardagsrummet.

Slangar och kopplingar är det nog inte mycket mer att säga om än att det skall vara samma dimension på alla.

Dysor är en djungel. Men för att förenkla det så skall det vara minsta möjliga dysa med största möjliga spridningsvinkel för terrarium utan drännering. Jag tror du klarar dig med två.

Valfritt utöver den utrustningen är filter för ingående vatten, omvänd osmos och sekundtimer. Alla tre i princip nödvändiga om du skall kunna säga till kompisen att det sköter sig själv när du är borta.

Första burken med regnsystem är ganska dyr. Men att bygga ut är billigt. Därför så har de flesta som investerar i leksakerna flera burkar.

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild