Terrarieinredning, tips och inspiration till P. curtus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
10
Mcfroggington:
Behöver idéer till terrarieinredning till två terrarier som ska vara till P. Curtus. Kommer vara tjockt lager med kokoshusk i botten på båda samt fogger som kommer gå ca 15min per timme.

2966
1648
Hoggaforfan:
Mcfroggington skrev:
Behöver idéer till terrarieinredning till två terrarier som ska vara till P. Curtus. Kommer vara tjockt lager med kokoshusk i botten på båda samt fogger som kommer gå ca 15min per timme.

Balja? Stenar, grenar och löv om man kollar på habitatbilder

8
10
Mcfroggington:
Hoggaforfan skrev:

Balja? Stenar, grenar och löv om man kollar på habitatbilder

Jo men nu tänkte jag mer inspiration hur man kan inreda det på olika vis. Balja är givet då de behöver kunna bada

2966
1648
Hoggaforfan:
Mcfroggington skrev:

Jo men nu tänkte jag mer inspiration hur man kan inreda det på olika vis. Balja är givet då de behöver kunna bada

Har du kollat i terrariumbyggar-tråden?
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2476

210
273
Lordguras:
Googla p Curtus habitat så brukar man få en sjysst idé om hur man kan inreda burken.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Djupt bottenmaterial, gärna grävvänligt samt att det håller fukten bra. Jag brukar ha tjockt med torv, sand, löv, mossa & grenar som bottensubstrat, har dock bara P.brongersmai.

Stora grottor, barkbitar/rör, stenar att gnugga av öms på (stenar håller även värme bra nattetid, stora stenar!)

Jag har även klättermöjligheter till Blodpytons trots att dom klassas som marklevande av många.

Det viktigaste är flera gömställen på olika temperaturer i terrariet samt STORA badbaljor då många av dessa arter verkligen älskar att ligga i blöt, ibland i månader! :)

Finns säkert nån bild på inredning i mitt galleri, kika gärna!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild