Snälla hjälp värme!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

24
3
Zenta:
Tror jag blir tokig! Jag har buggt ett terrarium, investerat i en HID lampa från sköldpaddsgrejjer och har även en annan värmelampa med ljus på solplatsen och ÄNDÅ kommer jag inte upp i 40 grader! 

Just nu har han som mest 35 grader på solplatsen men det räcker väl inte till en skäggagam? 

Hur ska jag göra?

47
9
linusekholm:
Hur många watt är värmelampan? 

Du kan ju köpa en lampa med mer watt eller placera den närmre solplatsen om det går.

24
3
Zenta:
HID lampan är på 50w och den andra är på 28w. Kan inte sätta HID lampan längre ner då den redan är på minsta möjliga avstånd.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Zenta skrev:
HID lampan är på 50w och den andra är på 28w. Kan inte sätta HID lampan längre ner då den redan är på minsta möjliga avstånd.

Låter inte som om det är en värmelampa du har om den bara är på 28W.

Jag skulle rekommendera dej att köpa denna och hänga bredvid HID lampan för extra värme.
www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/varme-dagsljus/solar-raptor-heating-lamp-60-w.html

24
3
Zenta:
Ska göra detta, tack för tipset!

35
8
Tanner:
Jag har motsatt bekymmer, min HID-lampa på 70W blir för varmt.. Vi kanske skulla byta :P

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Tanner skrev:
Jag har motsatt bekymmer, min HID-lampa på 70W blir för varmt.. Vi kanske skulla byta :P

Vad får du för temperatur? Och vilket avstånd hänger den på?

35
8
Tanner:
Flyers90 skrev:

Vad får du för temperatur? Och vilket avstånd hänger den på?

En bit över 60grader, 40cm, har inte möjlighet att hänga den högre dessvärre. Det är en dabbagam som ska sola där.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Tanner skrev:

En bit över 60grader, 40cm, har inte möjlighet att hänga den högre dessvärre. Det är en dabbagam som ska sola där.

Den bör INTE hänga närmre än 50cm. Den ger skadligt mycket UVB när den hänger så pass nära.
Du bör genast titta på en annan lösning om du inte kan hänga lampan högre upp.

35
8
Tanner:
Flyers90 skrev:

Den bör INTE hänga närmre än 50cm. Den ger skadligt mycket UVB när den hänger så pass nära.
Du bör genast titta på en annan lösning om du inte kan hänga lampan högre upp.

Tack, gäller det 50W också? Det var precis av den här anledningen jag valt att testköra terrariet ett par veckor innan någon får flytta in :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild