Telescopus dhara hjälp.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
LillaPrinsessan:
Hej alla. 
Jag har fått ett erbjudande om att köpa en Telescopus dhara. Har tyvärr blivit lite förvirrad i djungeln av info. Någon som skulle kunna hjälpa mig? Vill veta lite allmänt om arten och om den är giftig. Vad är ett vettigt pris att ge för ormen? 

Tack på förhand :) 
mvh Catarina

14
6
reutan:
Tycker inte du ska köpa en orm du inte vet någonting om! Vill inte hata eller nåt men du borde nog vänta lite:)

5390
4128
Tropfrog:
Yes, giftig. Men i övrigt håller jag med ovan. Köp en orm du vill ha istället för en som erbjudits till extra pris, finns mycket till salu hela tiden och läs på mycket innan du bestämmer dig.

Mvh
Magnus 

2
0
LillaPrinsessan:
Tropfrog skrev:
Yes, giftig. Men i övrigt håller jag med ovan. Köp en orm du vill ha istället för en som erbjudits till extra pris, finns mycket till salu hela tiden och läs på mycket innan du bestämmer dig.

Mvh
Magnus 

Har läst på, men hittar inte så jättemycket. Priset är inte jättebilligt. Tycker ormen är jättefin och jättesnäll. Ormen är jätteintressant, men som jag skrev ovan vill jag ha mer info än det lilla info jag hittade.

953
1840
peter54:
Catarina
Vad har du för erfarenhet av ormhållning tidigare? Detta är en art som är ovanlig i hobbyn, därför finns heller inte mycket information om den. Den har inte ens ett svenskt namn, arabian catsnake på engelska. Dessutom är den baktandsgiftig.

Jag skulle inte rekommendera en sån här art annat än till någon med lång erfarenhet av giftsnokar och jag skulle själv, trots ganska lång erfarenhet, tveka att köpa en orm som det inte finns någon information om.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild