Terrarium till liten ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

23
3
Reryd:
Hej! Jag undrar lite om terrarium till ögonfransgecko. Om man skaffar sig en bebis, hur stort brukar ni börja ha den i? Hur länge cirka? Sett att många har den i petbox, men jag skulle helst köpa ett mindre terrarium först, men det beror väl på hur snabbt de brukar växa? Hur gör ni?

504
396
Crippa:
Du kan börja med 20x20x30/30x30x45 sen när ödlan fått lite size byter du upp dig till 45x45x60m sen skulle jag nog sluta på ett 60x45x90!

Medlem i SmHF
34
11
RMreptiles:
Reryd skrev:
Hej! Jag undrar lite om terrarium till ögonfransgecko. Om man skaffar sig en bebis, hur stort brukar ni börja ha den i? Hur länge cirka? Sett att många har den i petbox, men jag skulle helst köpa ett mindre terrarium först, men det beror väl på hur snabbt de brukar växa? Hur gör ni?

Till min lilla när jag fick den körde jag 20x20x30 exoterra tills den var ungefär 14 gram sen gick jag över till 45x45x60 exoterra :)

23
3
Reryd:
RMreptiles skrev:

Till min lilla när jag fick den körde jag 20x20x30 exoterra tills den var ungefär 14 gram sen gick jag över till 45x45x60 exoterra :)

Hur länge tar det gör den att växa ca? Pratar vi 2 mån eller typ 6?

Medlem i SmHF
34
11
RMreptiles:
Reryd skrev:

Hur länge tar det gör den att växa ca? Pratar vi 2 mån eller typ 6?

Närmare 6-8 månader :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild