KP nyligen aggressiv

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
zurox:

Hej, Har haft min KP i snart 2½ år och hon har varit helt underbar, aldrig visat någon aggression eller nått mot mig eller någon. varit hur snäll som helst att ha och göra med. till och med haft över folk som är rädda för ormar som fått klappat och hållit i henne eftersom hon är så snäll. men nu sen någon månad tillbaka så har hon blivit nervös och aggressiv, gillar INTE att lämna sitt lilla krypin och ligger med huvudet utanför och kollar helatiden vad som händer och minsta lilla man närmar sig så ser man hur hon blir på helspänn och sätter man handen/fingret mot terrariet så hugger hon mot det. hon lyckades få mig i fingret när jag skulle göra rent terrariet och byta ut vattenskålen så hon skulle få en ren och fräsh. har provat med att täcka för typ hela terrariet så hon inte ser ut så mycket ifall hon känner sig rädd av det men det har inte hjälpt något. Hon får mat varannan vecka, precis som min majsorm och han är hur glad och aktiv som helst. 

så jag undrar om det finns något jag kan göra eller om hon bara blivit sur. 

tacksam för svar  :D 

8
2
Nicklas451:
Den kanske är i öms då är dom agrisiva tillfälligt 

4
0
zurox:
finns inget som tyder på att hon ömsar och det ska väl ändå inte ta en månad. samt hon har aldrig varit aggressiv eller nervös tidigare inte heller när hon har ömsat. :/ 

11
1
LucasReptiles:
matar du i låda eller direkt i terrariet? jag gjorde det misstaget med min att mata direkt i terrariet och till slut blev han också aggressiv mm, för då visste han att varje gång jag öppna så var det mat som gällde. nu är han helt lugnt sen jag började mata i låda

4
0
zurox:
matar båda mina ormar i terraret och har alltid gjort. men alltid innan jag öppnar helt när jag ska ta upp dom så har jag handen/fingrarna i springan ett tag innan så dom ska känna min lukt och fatta att det inte är mat, men kanske ska försöka plocka ut henne och mata i låda utanför. ska bara hitta en tjock vante nog att ha på mig när jag ska ta ur henne så man inte blir biten i onödan :P 

4
0
zurox:

LucasReptiles skrev:
matar du i låda eller direkt i terrariet? jag gjorde det misstaget med min att mata direkt i terrariet och till slut blev han också aggressiv mm, för då visste han att varje gång jag öppna så var det mat som gällde. nu är han helt lugnt sen jag började mata i låda

ska inte säga redan nu att du har rätt men prova att ta ut henne (feg som jag var så la jag en liten kökshandduk över henne och tog ut henne med hjälp av den och höll i henne medans jag passa på att byta vatten och göra rent terrariet. efter att jag la tillbaka henne och prova igen då direkt att sätta handen mot terrariet där hon hade huvudet och hon visa noll intresse av mig som hon gjort tidigare. ska börja mata i låda och hoppas på det bästa. tack för tipset :D

11
1
LucasReptiles:
zurox skrev:

ska inte säga redan nu att du har rätt men prova att ta ut henne (feg som jag var så la jag en liten kökshandduk över henne och tog ut henne med hjälp av den och höll i henne medans jag passa på att byta vatten och göra rent terrariet. efter att jag la tillbaka henne och prova igen då direkt att sätta handen mot terrariet där hon hade huvudet och hon visa noll intresse av mig som hon gjort tidigare. ska börja mata i låda och hoppas på det bästa. tack för tipset :D

hoppas det funkar för dig!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild