Äggkläckning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
130
63
Majste:

Har en äggkläckare, men den vägrar stiga över 78% i luftfuktighet och jag stävar efter 85%. Någon som har tips på vad jag kan göra? Den är fylld med vatten i botten och har även en fuktig handuk i kläckaren för att försöka höja...

Mvh

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Vad mäter du fukten med? 
Går det att tävka ventilation eller hur ser kläcaren ut? 

Medlem i SHF
130
63
Majste:
tenebrosa skrev:
Vad mäter du fukten med? 
Går det att tävka ventilation eller hur ser kläcaren ut? 

Använder 3 olika hygrometrar... Det är en inbyggd fläckt i kläckaren, blåser på ganska rejält så fungerar på om de är den som sänker fuktigheten

504
396
Crippa:
Majste skrev:

Använder 3 olika hygrometrar... Det är en inbyggd fläckt i kläckaren, blåser på ganska rejält så fungerar på om de är den som sänker fuktigheten

Hej Majste! I äggkläckaren så är fläkten till för att sprida värmen/fuktigheten, därför det är så bra med äggkläckare. Du skulle kunna lägga äggen i en låda med vermeculit och stängt lock med vent hål i sålänge det inte kommer kondens på äggen =). Hur ofta blöter du handduken? Köp en hygrometer för äggkläckare, de mäter snabbare och är mer noggranna!

504
396
Crippa:
Jag föredrar dessa!

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Crippa skrev:
Jag föredrar dessa!

Såg inte dålig ut! Var kan jag köpa dem? :)

5
12
luftplantor_online:
Majste skrev:

Såg inte dålig ut! Var kan jag köpa dem? :)

Det är en hygrometer av kvalite. Vi har såna inne och kommer lägga upp dem i vår butik www.luftplantor.online under morgondagen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild