Ödleinslag i Plus ikväll 10/4

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1
14
jonaslind:
Hej! Jobbar som journalist på SVT:s konsumentredaktion Plus. Vill tipsa om ett inslag som vi sänder i tisdagens Plus, 20.30 SVT 2 om en ödla som fick avlivas kort efter att den hade köpts på en djuraffär och där det har blivit strul med reklamation i samband med detta. 

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Vilken djuraffär gällde det?

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Finns redan nu på SVT Play:
www.svtplay.se/video/17592842/plus/plus-sasong-25-garanti-pa-djur
Om man inte vill se hela kan man hoppa till 11:10 där inslaget kommer.

Det gällde en dvärgskäggagam för 2 300 kr (!) köpt på DjurMagazinet i Haparanda.

/Emanuel

478
592
Rottenroth:
Vilket hutlöst pris!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Rottenroth skrev:
Vilket hutlöst pris!

Är väl dock alla andra som är för billiga egentligen. Men de lär ju haft rätt ordentlig marginal.

5487
4198
Tropfrog:
Tja, tillgång och efterfrågan. Det lär väl inte finnas så många odlare av dvärgskäggagamer i Happaranda. Inte så många konkurerande zoo butiker heller.

Även om jag inte gillar Djurmagazinet, så måste jag tillstå att de skötte detta case ganska så bra.

MVH
Magnus

35
8
Tanner:

Men, har bara kollat på inslaget i 2 min och har redan massa frågor.

"Vi hade ju ingen erfarenhet av reptiler sen innan, så vi visste ju liksom inte vad vi skulle titta efter för att se om den är frisk eller inte?"

Kanske ska göra lite research innan då? Just skäggaggamer finns det ju en uppsjö av information om...

5487
4198
Tropfrog:
Ja, köparna gjorde väl de flesta misstag som nybörjare gör. Bara för att du och jag läser på oss nogrannt om djur vi tänker skaffa så tillhör vi inte flertalet.