Nybörjare, både reptiler och terrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
19
Oskarw90:
Hej! Ny på forumet! 

Jag hade tänkt bygga mitt första vivarium/terrarium nu I vår. Införskaffat regnsystem, värme och dyl. Tänkte satsa på mycket växter och mossor, köra regnskogstema. 
Letar lite efter färdiga terrarium, men finner inte några som passar  de måtten jag är ute efter (60x40x85) och funderar därför på att bygga eget. Har byggt egna akvarium och paludarium innan, så är ganska bekväm med att använda silikon. 

Då till själva frågan.. vad tror nu blir bäst, att bygga något baserat på Ikea möbel, se till att fuktsäkra det och sätta på en framsida i glas, med utanpåliggande gångjärn (3d printer). Eller borde jag försöka hitta ett akvarium i passande storlek, konvertera det till vertikalt. Eller borde jag bygga nytt från grunden i glas.. och isf vad för tjocklek bör jag använda? Gissar på att 3mm inte är tillräckligt?

I vivariumet tänkte jag bygga egen bakgrund med vattenfeature samt klä i Hygrolon + epiweb. Några tips på vad för växter jag kan ha? Bromelior och orkidéer? Och isf, vad passar med Williams gecko? 

Mvh
Oskar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild