Vilka kan jag skaffa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
1
Jennan:
Hej!
Jag har ett problem. jag vill skaffa ett till djur men jag är 13 och bor två veckor hos mamma och två veckor hos pappa för de är skilda så jag har inte hittat något djur som passar mina förrhållanden. jag vill inte ha spindeldjur eller insekter och just nu har jag en paroedura picta sen i höstas och den mår bra.
Jag vill bara ha lite tipps om djur som kan klara sig ensamma i två veckor.

504
396
Crippa:
Jennan skrev:
Hej!
Jag har ett problem. jag vill skaffa ett till djur men jag är 13 och bor två veckor hos mamma och två veckor hos pappa för de är skilda så jag har inte hittat något djur som passar mina förrhållanden. jag vill inte ha spindeldjur eller insekter och just nu har jag en paroedura picta sen i höstas och den mår bra.
Jag vill bara ha lite tipps om djur som kan klara sig ensamma i två veckor.

Hej! Om du inte kan ha uppsikt över djuren nästan dagligen så är det nog inte rätt läge att skaffa djur oavsett reptil tyvärr. Det är iallafall vad jag känner sen får du se vad annat folk här inne tycker!

Mvh Crippa

10
1
Jennan:
ok tack

5488
4198
Tropfrog:
De handlar väl egentligen bara om att någon skall ha uppsikt över djuret, inte nödvändigtvis du. Prata med dina föräldrar om vad du vill och vilka möjligheter/intresse de har att hjälpa dig när du är hos den andra föräldern. Det finns ju tex många ormar som inte skall ha mat så ofta, så då handlar det bara om att titta till, plocka bort bajs och eventuellt byta ut vatten i en skål. Det borde de klara.

MVH
Magnus

10
1
Jennan:
vilka slags ormar skulle det vara ock skulle det gå att ha en vatten automat så att man inte behöver byta vatten
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild