Söker kunnig person inom Boa constrictor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
13
2
Kimsson90:
Hej. Jag är lite sugen på en Boa constrictor och har hört att dom sällan blir mycket större än 2 m i fångeskap, stämmer det?

Medlem i SHF
15
18
PDD:
Oavsett vilken boa du köper, Boa constrictor, occidentalis, imperator, så blir ingen av dem megaormar. Tar många år innan de når över 2 meter om de gör det. Köp bara! :)

412
419
Hadara:

PDD skrev:
Oavsett vilken boa du köper, Boa constrictor, occidentalis, imperator, så blir ingen av dem megaormar. Tar många år innan de når över 2 meter om de gör det. Köp bara! :)

Är väl knappast de bästa rådet att skriva "köp bara"?? Personen kanske inte har plats med ett tillräckligt stort terrarium för en fullvuxen orm... 

Och jo de kan absolut bli över 2 meter om vi pratar constrictor constrictor. Imperator blir mindre. 

Medlem i SHF
15
18
PDD:
Nä absolut det är inte bara att köpa,! Men killen är intresserad av en boa och undrar om hur stora dem blir. Jag svarade att det tar många år innan de når över två meter och kan tillägga att inte alla lokaliteter mm ens kommer över två metersträcket men vissa gör det. skulle dem göra det så är det fortfarande inte en jättestor orm.! 

Varför ens diskutera om han plats el inte ?? Det vet bara han om han har ! 
Köp en juvenil, det säger inte bara poff så den vuxen.! Det tar ca 4-5 år innan dem börjar nå längderna runt två meter och har då lång tid från juvenil till vuxen att göra plats åt den. Men det löser nog han själv utan vår inblandning.

mitt råd är att köpa den orm som man tycker är intressant och ge den såklart rätt förutsättningar :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild