Agapadda och afrikansk oxgroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Jag skulle vilja veta hur stora agapaddor och afrikansk oxgrodor blir? Mellan nos och kloak. Hittar massa olika längder på nätet så är osäker på vilken som stämmer.

321
444
Daniel_S:
Agapaddor blir normalt runt 13-15 cm. Tycker det är sällan man ser större exemplar, men de riktigt stora kan bli ett par centimeter över 20 cm.

Oxgrodor (hanar) brukar normalt bli runt 16-20 cm och stora exemplar ett par centimeter däröver.

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Daniel_S skrev:
Agapaddor blir normalt runt 13-15 cm. Tycker det är sällan man ser större exemplar, men de riktigt stora kan bli ett par centimeter över 20 cm.

Oxgrodor (hanar) brukar normalt bli runt 16-20 cm och stora exemplar ett par centimeter däröver.

Tack! Vart lite förvirrad när det står 10-15 cm på vissa sidor och upp till 30cm på andra sidor

504
396
Crippa:
Denna hona är runt 2 år och rätt stor. Jag skulle säga att storlekarna varierar en hel del. Finns de som blir över 25cm också men mer ovanligt. Kan mäta denna hona lite senare men skulle tippa på 14cm.

274
148
Flosker:
21cm

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Flosker skrev:
21cm

Det var en bitig sak!
Crippa skrev:
Denna hona är runt 2 år och rätt stor. Jag skulle säga att storlekarna varierar en hel del. Finns de som blir över 25cm också men mer ovanligt. Kan mäta denna hona lite senare men skulle tippa på 14cm.

Okej, då vet jag det. Fin padda!

165
186
denka:
Min afrikanska oxgroda är minst 25 cm å väger över kilot...
går inte lägga upp bild här av nån anledning men har säkert inne på albim
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild