"Ventiltionsplåt"?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

43
15
Reest:
Hej, ska bygga mitt första terrarium då ingen säljer helglasterrarium i mitt område.Har sett att nästan alla helglasterrarium byggs med en slags metallplatta med små hål i för ventilation, och dessa används i terarium från massa olika affärer, samt från folk som byggt själva.

Tänker att eftersom alla använder detta så måste det finnas att köpa någonstans. Någon som vet var?
Det är sådant på bilden som jag letar efter.

Medlem i NNHF
52
56
danne_60:
Kolla med nått plåtslageri, då kan du få bitarna tillklippta i önskad bredd.

953
1840
peter54:
Bara ett tips, sätt inte ventilation där de satt den på bilden. Den sitter alldeles för lågt.

43
15
Reest:
danne_60 skrev:
Kolla med nått plåtslageri, då kan du få bitarna tillklippta i önskad bredd.

Ah, kallar man sådan plåt för något speciellt? Eller ska jag bara fråga om "plåt med massa hål"? :p

Märkte nu stavfel i titeln, "ventilationsplåt" ska det så klart vara.

43
15
Reest:
peter54 skrev:
Bara ett tips, sätt inte ventilation där de satt den på bilden. Den sitter alldeles för lågt.

Yes, det hade jag inte tänkt, var den enda bilden jag kunde hitta som tydligt visade det jag menade.

Medlem i NNHF
52
56
danne_60:
Reest skrev:

Ah, kallar man sådan plåt för något speciellt? Eller ska jag bara fråga om "plåt med massa hål"? :p

Märkte nu stavfel i titeln, "ventilationsplåt" ska det så klart vara.

Den kallas för perforeradplåt eller hålplåt å brukar finnas både i aluminium och stålplåt.

43
15
Reest:
danne_60 skrev:

Den kallas för perforeradplåt eller hålplåt å brukar finnas både i aluminium och stålplåt.

Tack så mycket :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Reest skrev:
Hej, ska bygga mitt första terrarium då ingen säljer helglasterrarium i mitt område.Har sett att nästan alla helglasterrarium byggs med en slags metallplatta med små hål i för ventilation, och dessa används i terarium från massa olika affärer, samt från folk som byggt själva.

Tänker att eftersom alla använder detta så måste det finnas att köpa någonstans. Någon som vet var?
Det är sådant på bilden som jag letar efter.

Bygghandeln brukar ha sånna grejer 

46
41
Billingstefan:
Sett såna eller iaf liknande på hornbach och Bauhaus tror jag

Medlem i NNHF
52
56
danne_60:
peter54 skrev:

På vilket sätt menar du att ventilationen sitter för lågt? Ska den sättas högre så blir det ju knappt kvar nån öppning.
Den sitter väl 100-120mm upp från botten vilket är helt ok, jag gillar själv inte att ha ventilationen som på bilden för ormarna lägger sej på hyllan där.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild