Belysning terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Carroo:
Hej!

Nu är det så att vår kungspyton ska byta upp sig till ett större terrarium. Förrut bodde hon i ett exoterra 90x45x45 med nät-tak men nu har vi köpt ett 150x60x60 helt i glas. Och jag undrar då hur vi gör med värmelampor och belysning? På det gammla var det bara att ställa alltihopa rakt på nät-taket men hur gör vi nu? Är det ny typ av belysning och värme som gäller eller? Sambon började alltihopa med att ställa baskingspotten rakt på glaset så det sprack efter typ 20 min... Så vad ska jag ha för grejer så terrariet håller och ormen får det bra? :)

Kanske även ska säga att ormen fortfarande bor i sitt gammla terrarium så det är inte så att hon ligger o fryser i det nya...!

Tacksam för all hjälp!

508
304
Jonas77:
Är hela terrarietaket i glas med andra ord? Jag gillar personligen inte att ha denna typ av utrustning i terrariet, det enda rimliga för mig skulle vara att skära ut glaset, skära till det och limma tillbaka, så att det finns en öppning att sätta nät över.

Lysrör lär ni ju kunna lägga ovanför utan problem, så en lucka för spotten är ju vad ni behöver.

5390
4128
Tropfrog:
Om nu taket ändå är sprucket, så är det väl lika bra att beställa ett nytt precis som ni vill ha det hos närmsta glasmästare och byta.

Mvh
Magnus 

2966
1648
Hoggaforfan:
Små distanser är alltid bra
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild