Behöver hjälp och tips om kungspyton!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
JoJoJunkoo:
Hej!

Jag har velat skaffa en orm väldigt länge och efter flera år har jag äntligen lyckats övertala mina föräldrar om att skaffa en orm. 

Veckor innan min födelsedag har jag suttit och studerat om just kungspyton för att jag läste att det var en bra nybörjar orm. 

Så nu den 30/3 ska jag till Malmömässan och skaffa min första orm! (förhoppningsvis)

Men nu har jag stressat så mycket och varit överglad av tanken att jag har glömt en massa saker och inset att det finns jag kan ha lite problem med att skaffa sakerna jag behöver till min orm.

Så har ni något att tipsa om just: Terrariemåt, hur man/om man behöver göra något speciellt för få fram "friskt dricksvatten" till ormen, ömsning, fuktlåda, vad som stressar ormen mest och hur man kan hindra det/undvika att göra detormkvalster samt andra sjukdomar och parasiter är det jag behöver hjälp med mest nu!

Har ni några andra tips så skriv gärna det också!

5390
4128
Tropfrog:
Jag skulle nog rekomendera att åka till mässan och köpa det du behöver utom djuret. Sen i lugn och ro sätta upp det och förbereda terrariet hemma och läsa, läsa, läsa.

Sen när du känner att du har ett bra hem till din blivande orm så är det dags att skaffa den, inte innan.

Storlek på terrarium kan du läsa om här:

www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

Det är minimikrav enligt lag. Större är oftast en fördel.

Här finns det en skötselbeskrivning för kungspyton:

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=snakes&specie=p_regius

MVH
magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild