Skaffa en liten skäggis när jag har en snart 1-åring!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
0
The_Lizard:

Hej,

Jag är grymt sugen på att skaffa en till Skäggagam. Zap som vi har sen tidigare blir 1 år i maj/juni... Är det möjligt att köpa en ny och sätta ihop dem i terrariet eller ser Zap den lilla som mat??

Hur går det att ha skäggisar ihop, bryr de sig inte eller uppskattar de sällskapet? Jag vill inte avla på dem! 

Nån som har tips?? :)

//Sandra

507
216
David:

Hanar ska man inte ha ihop, så antingen 0.2 eller 1.1. Det bör ju inte vara för stor skillnad i storlek på dem. 

150
90
HameFall:

Det går att ha hane och hona ihop, men varför ska du om du inte vill avla på dom, äggläggandet tar mycket på kroppen. och bara för att dom går ihop ena dagan betyder inte att dom gör det nästa. du bör ha dubbelt utav allt eftersom t.ex hanen kan ta över solplatsen.

Eftersom du har en hane så är det ända alternativet för dig en hona, honan bör inte vara mer än 7cm mindre än hanen när dom sätts ihop men som sagt, det finns alltid en risk att du måste sära på dem

15
0
The_Lizard:

Tack för era svar!

Vi ägnar oss vår lilla älskling Zap helt enkelt! :) Verkar för krångligt med nåt annat!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild