320l akvarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Mattias_H:
Har ett 320l akvarium som står tomt, har reviderat lite på planerna för det. Funderar nu på om någon salamander skulle vara lämplig invånare. Vilken sort i så fall och antal, samt generella tips på hur i så fall akvariet bör vara inrett. Sorry för nöbörjarfågor som säkert är stadigt förekommande men är novis på detta.

47
9
linusekholm:
Det bästa är nog om du googlar lite själv och försöker hitta något djur som skulle passa dig, och sedan inreda akvariumet lämpligt efter den arten. Men jag tycker själv att eldbukssalamandrar är väldigt trevliga. Alltid aktiva och sällan uppe på land. Som landdel räcker flytande kork eller liknande. I ett terrarium på 320 liter kan du ha väldigt många eftersom att de är så små.

Jag har själv ungar och ett vuxet par som snart ska säljas så hör av dig om du är intresserad.

1244
472
leedragon:
Mattias_H skrev:
Har ett 320l akvarium som står tomt, har reviderat lite på planerna för det. Funderar nu på om någon salamander skulle vara lämplig invånare. Vilken sort i så fall och antal, samt generella tips på hur i så fall akvariet bör vara inrett. Sorry för nöbörjarfågor som säkert är stadigt förekommande men är novis på detta.

vill du ha vattenlevande eller landlevande djur där i?

2
1
Mattias_H:
leedragon skrev:

vill du ha vattenlevande eller landlevande djur där i?

Var ju vattenlevande jag tänkte mig.

1244
472
leedragon:
Mattias_H skrev:

Var ju vattenlevande jag tänkte mig.

axolotar är relatic lätta och coola, om du frågar mig.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Kan också rekommendera axolotl. Det finns dessutom en skänkes-annons ute just nu:
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=42965

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild