Tips dagaktiv ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

280
39
huckerby:
hej
jag önskar tips på dagaktiv ödla för mindre terrarium. Finns det ngn dagaktiv som funkar i 30-30-45?
jag har även ett större 30-30-60
vart inne på jungfrugecko, men den är nattaktiv. Om det inte finns lämplig dagaktiv funkar jungfrugecko i mitt tomma mindre? 
El får jag sikta på annat kryp där?

men som sagt vill jag helst ha ngt man kan se röken av dagtid

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Någon Phelsuma kanske? Finns ju en hel del lite mindre som skulle passa. Fina som tusan är de också :) 

280
39
huckerby:
anniemalmros skrev:
Någon Phelsuma kanske? Finns ju en hel del lite mindre som skulle passa. Fina som tusan är de också :) 

Ok men funkar de i 30-30-45 ?

508
304
Jonas77:
Man får kanske acceptera att det är ett litet terrarium och det är ibland inte optimalt att "tvinga" fram ett djur som passar i det istället för att utgå från ett djur man verkligen är intresserad av. Med det sagt så finns det sjuuuuukt mycket coola kryp som skulle stormtrivas där. Tänk bara på alla bönsyrsor, spökskräckor, rovskinnbaggar, skorpor, spindrlar OCH SÅ VIDARE som skulle kunna visa upp sig där.

Kommer du på någon ödla du inte vill leva utan så skaffar du terrarium efter det, så blir det bäst för alla. Du kan ju ha foder i lillburken då :)

280
39
huckerby:
Jonas77 skrev:
Man får kanske acceptera att det är ett litet terrarium och det är ibland inte optimalt att "tvinga" fram ett djur som passar i det istället för att utgå från ett djur man verkligen är intresserad av. Med det sagt så finns det sjuuuuukt mycket coola kryp som skulle stormtrivas där. Tänk bara på alla bönsyrsor, spökskräckor, rovskinnbaggar, skorpor, spindrlar OCH SÅ VIDARE som skulle kunna visa upp sig där.

Kommer du på någon ödla du inte vill leva utan så skaffar du terrarium efter det, så blir det bäst för alla. Du kan ju ha foder i lillburken då :)

Ok jag förstår.
men om man ställer frågan såhär då; jag vill gärna ha ngn liten trädklättrande ödla som är dagaktiv.
vad finns att välja på som kan tänkas roliga?
kanske rentutav kan bo i mitt mindre terra?

1253
476
leedragon:

huckerby skrev:

Ok jag förstår.
men om man ställer frågan såhär då; jag vill gärna ha ngn liten trädklättrande ödla som är dagaktiv.
vad finns att välja på som kan tänkas roliga?
kanske rentutav kan bo i mitt mindre terra?

L williamsi

508
304
Jonas77:
Nu är jag osäker på storlekar och L80 men kan r. brevicaudatus gå däri tro? Misstänker att det är i minsta laget. Kanske om du lägger burken ner :/...

412
420
Hadara:

Jonas77 skrev:
Nu är jag osäker på storlekar och L80 men kan r. brevicaudatus gå däri tro? Misstänker att det är i minsta laget. Kanske om du lägger burken ner :/...

Hade brevicaudatus i ett sånt terrarium och det upplevdes stort i förhållande till ödlorna om man jämför med större kameleonter i tex största exo terrat. 

Det enda är att man måste ordna med uv ljus så det hänger en bit över terrariumet för att det gäller verkligen att utnyttja precis hela höjden med grenar och växter hela vägen upp. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild