Groda för nybörjare!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
130
63
Majste:

Crippa skrev:

Dom blir rätt stora Agapaddorna, mellan 15-20cm skulle jag tippa men det finns en del paddor som blir mindre!

Härligt! Vad rekommnderas som ett första terrarium för agapaddan?

504
396
Crippa:
Majste skrev:

Härligt! Vad rekommnderas som ett första terrarium för agapaddan?

Dom är rätt små i början så räcker nog med ett 60/80 långt terrarium första åren!

44
37
Strigel:

Agapaddor är toppen. Men de kan vara väldigt individuella och visa skiljande tendenser i beteende, skygghet och matvilja. Den första flickan jag hade åt ingenting på nästan ett år, jag var väldigt orolig men många sade att jag bara skulle ta det lugnt.  Köpte därefter en matglad kille som fick igång hennes matvilja på stört. Nu har jag två andra damer och de var desto lättare med maten, hade aldrig kunnat mata med dött innan utan bara med levande insekter. Men dessa två damer hade nog ätit mycket möss där de kom ifrån. Allt som är klumpigt, vitt och ligger stilla äter de. Så man kan pudra vilken råvara som helst med kalk/vitamintillskott och lägga fram på ett fat så äts det, killen har tagit efter.

De är lite aktiva dagtid också och gillar att sitta framme eller bada. Annars är många paddor strikt nattaktiva och syns inte alls på dagen.

Agapaddor är lättillgängliga också. Bra att börja med.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild