jag kommer nog dra upp en fråga som är väldigt vanligt här och så vidare.
men skulle vilja ha tips på silikon eller fogmassa för att täcka olika skarvar i mitt nya terrarium bygge.
jag skulle vilja vet vad jag ska tänka på. vad som inte får inhålla i silikon eller fogmassa.
vill bara ha tips på godkända sådan och vart man kan köpa dom, samt vad dom funkar bra till.
är så trött på när man letar runt, man får inte något bra svar i olika trådar. tycker det blir så himla ludigt. vad jag ska använda det till är lite olika. vill då ha tips på märken och vart man kan köpa det också klart vad dom funka bäst till. alltså av era erfanheter av det ni använt. varför jag inte specificerar, vad jag ska ha det till är för då blir tåden mer ludig eller får vist olika rekommendationer. så som jag har märkt att fölk får och när man väl försöker hitta sitt ända mål i olika inlägg blir jag bara förvirad. däröfr skulle jag vilja ni som svara skriver det man bör tänka på i val all det olika som finns ute på markanden.
så snälla svar typ så här, som exemple:
märk: silikon dusta deluxe gd590
Köpa: byggmax,XL bygg, comfort.
egenskapen: trä ,sten, glass, osb,mdf.
erfranheter: jag tycker den funkar bara mot trä, för jag har mest använt den till det.
lika dant om ni ska skriva vad man bör tänka på. alltså jag vill ha det uppradat i listor.
så jag kan lätt välja ut det som kommer passa just mig bäst. det gör med att om fölk med letar efter silicon eller fogmassa. kan lätt se och förstå. har ni letat igenom säkert 8-10 trådar och inte fått ut något av det.
jag vill med ha fullständiga namn på märket så som exempel: silikon dusta deluxe gd590
detta underlätt, mycket för mig och säkert många andra med. för då kan man avläsa allt i ett inlägg och bilda sig en egen uppfatning. förlått om jag låter lite sur i mitt inlägg. men alla andra blir för röriga för att jag ska bilda mig en uppfatning om vad som gäller och vad man bör tänka på.
gör lika dant om ni ska skriva om vad man bör tänka på, sådant som inte ska eller får vara med i en silikon.
Godkänt: silikon med ätika,vatten.
Inte godkänt: mögelmedel, råttgift.
åsikt: jag tycker att ätika är bätre val en vatten baserad.
alltså något i den stille som jag menar i min exempel.
det vore snällt. om ni kan gör något liknade. jag vill säga att jag gillar den sida och alla ni som hjälper fölk. ni ska ha ett stort tack.
här kommer lite mer varför jag vill ha det i en lista så där. det fär för har man läsa och skrivsvårgheter så blir det lättare att bilda sig en uppfatning av listor. för man blandar inte ihop allt och går mycket lättare att bilda sig en uppfating och hitta det man söker i denna jungel som det är.
det är inte ofta jag vill ha hjälp och behöver hjälp i letande som denna. många forum som är från andra länder gör oftast så här eller liknaden. men många av dom silikon eller fogarna, finns inte i sverige eller så hittar jag inte vart man kan köpa dom. åter igen detta är bara ett exmpel, så jag kan lätare välja det jag behöver och vad jag ska ha det till. det underlättar med för framtiden med. om jag ska välja en silikon eller fogmassa. om ni ska tips, så snälla gör typ så som jag skrivit.
ni kan gärna länka in sidor med, men skriv då iaf fullständiga namnet på den och sen länken under texten. det gör med lätare att kunna veta vad dety är för något och man behöver inte måsta klicka på länken för att se va det är eller läsa hela länken och hoppas på att namnet står i den med.
vill bara åter igen tacka all på förhand. MVh Brallan =)