Hjälp med insekter i terarium!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
1
Xtrops:
Jag har en millipede (thyropygus allevatus) och undrar om det finns några andra insekter/reptiler man kan ha i samma terarium. Mått  L80 H30 B30 som är välplanterat och fullt av gömställen. Tack på förhand mvh. 

5390
4130
Tropfrog:
Jag är ingen insektsexpert. Men jag hittade några filmer på Youtube där de blandade insekter i större burkar.

Sök critters comunal så hittar du lite.

Mvh
Magnus 

23
12
Effis:
Pinnar :)

194
165
JoakimLundgren:
Xtrops skrev:
Jag har en millipede (thyropygus allevatus) och undrar om det finns några andra insekter/reptiler man kan ha i samma terarium. Mått  L80 H30 B30 som är välplanterat och fullt av gömställen. Tack på förhand mvh. 

Jag har mångfotingar i mitt terrarium med extatosoma tiaratum. Fungerar bra och mångfotingarna uppskattar höjden på terrariet. De är ofta i övre delen och knallar omkring på inredningen.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
JoakimLundgren skrev:

Jag har mångfotingar i mitt terrarium med extatosoma tiaratum. Fungerar bra och mångfotingarna uppskattar höjden på terrariet. De är ofta i övre delen och knallar omkring på inredningen.

Tror nog en Extatosoma tiaratum är lite för stor om terrariet är 30 cm högt.

Men om du flyttar millipden till et 45*45*60 eller 30*30*45 finns det mycket roliga pinnar som du kan ha där. Sedan finns det ju små vandrande pinnar, såsom Dares phillippinensis. Har ägg på dessa, samt några ungar (har aldrig ägt föräldrardjuren, fick äggen i en djuraffär, men har sett adulta individer, de är inte mer än 4 cm). Har aldrig haft några, men hört att jättesnäckor gåt att ha ihop med millipeder. Jag hade Ophistreptus guineensis ihop med mina Diapherodes gigantea (stor pinne, behöver 45*45*60).

194
165
JoakimLundgren:
EmanuelKarl skrev:

Tror nog en Extatosoma tiaratum är lite för stor om terrariet är 30 cm högt.

Men om du flyttar millipden till et 45*45*60 eller 30*30*45 finns det mycket roliga pinnar som du kan ha där. Sedan finns det ju små vandrande pinnar, såsom Dares phillippinensis. Har ägg på dessa, samt några ungar (har aldrig ägt föräldrardjuren, fick äggen i en djuraffär, men har sett adulta individer, de är inte mer än 4 cm). Har aldrig haft några, men hört att jättesnäckor gåt att ha ihop med millipeder. Jag hade Ophistreptus guineensis ihop med mina Diapherodes gigantea (stor pinne, behöver 45*45*60).

Absolut. Jag bidrog bara med ett exempel på att det går att kombinera mångfotingar med phasmider. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild