Behöver lite tips (terrarie)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
6
Leetcium:
Hejsan!
Köpte mig ett terrarie och valde ut ett djur och med mycket forskning så köpte jag allt jag skulle behöva i terrariet. 

Började med ca 2cm lekakulor i botten och exo-terras kokosbladningen (den man ska blöta ner)
slängde in en himla massa pinnar o fejk blommor/växter. 
Och när allt stod klart fick min nya vän flytta in. 

Men nu till frågan. 
Efter en vecka har gått så ser jag nu att där ligger vatten nere vid lekakulorna. Kommer förmodligen ifrån kokosen fast jag kramade ur den en massa. 

Kan jag avvakta o hoppas på att detta avdunstat?
Eller jag får ta en tur till affären och göra om bottnen?

Vill verkligen inte att de ska surna o börja lukta mm. 

Tack på förhand
Nybörjaren

29
20
astrolindgren:
Antingen att du skaffar växter med ordentliga rötter som suger upp vattnet eller som du säger väntar och hoppas att det dunstar. Om du är satsig kan du också fixa en slang och suga ut överflödigt vatten :) 

14
4
Lilgot:
astrolindgren skrev:
Antingen att du skaffar växter med ordentliga rötter som suger upp vattnet eller som du säger väntar och hoppas att det dunstar. Om du är satsig kan du också fixa en slang och suga ut överflödigt vatten :) 

håller med astrolindgren, men väntar du tar du risken att det ska börja stinka en massa
//Leon

13
6
Leetcium:
Har ni något tips på en eller 2 växter?
har en ögonfransgecko så skulle gärna vilja ha nån sorts klätterväxt men vackra gröna blad 

14
4
Lilgot:
inte vad jag kan komma på, men kan kolla lite

13
6
Leetcium:
Lilgot skrev:
söker du någon slags klätterväxt eller bara en vanlig växt

Har ingen bakgrund som växten kan klättra på så får nog bli en vanlig växt  
tack för hjälpen

14
4
Lilgot:
Hibiskusar växer snällt bara det får vatten och bra med ljus och de blir vedartade så ett inte allför stort djur kan klättra på dem, kanske bromelia, Schefflera arboricola 'Nora' och Chamaedorea Elegans är några förslag

14
4
Lilgot:
hoppas jag har varit till någon hjälp

13
6
Leetcium:
Lilgot skrev:
hoppas jag har varit till någon hjälp

Super tack!
blir en trip till blomsterlandet imorgon!

14
4
Lilgot:
Det blir det
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild