Teju

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
puppus:
Hejsan allesamans. Har en liten fråga. Jag har en argentinsk svartvit teju på ca 9 månader och har haft henne i ca 4 veckor. Men hon har aldrig dragit ut tungan som en teju ska. Hon bruckar bara öppna munen lite fast ibland drar hon ut tungan, men max 3 till 4 mm. Nån som vet vad fellet kan vara? mvh Pontus

504
396
Crippa:
puppus skrev:
Hejsan allesamans. Har en liten fråga. Jag har en argentinsk svartvit teju på ca 9 månader och har haft henne i ca 4 veckor. Men hon har aldrig dragit ut tungan som en teju ska. Hon bruckar bara öppna munen lite fast ibland drar hon ut tungan, men max 3 till 4 mm. Nån som vet vad fellet kan vara? mvh Pontus

Dom luktar med hjälp av tungan. Om den är framme när du slänger ner mat så ser jag inget fel på tejun! Kolla nästa gång den käkar om du ser något i gapet som inte står rätt till. Mvh Crippa

2
0
puppus:
Crippa skrev:

Dom luktar med hjälp av tungan. Om den är framme när du slänger ner mat så ser jag inget fel på tejun! Kolla nästa gång den käkar om du ser något i gapet som inte står rätt till. Mvh Crippa

Jo det stämmer, men hon brukar inte dra fram tungan när jag matar henne. Har försökt att titta i munnen på henne, men ser inte ut som något är fel.

504
396
Crippa:
puppus skrev:

Jo det stämmer, men hon brukar inte dra fram tungan när jag matar henne. Har försökt att titta i munnen på henne, men ser inte ut som något är fel.

Hon kanske är duktig på att lukta sig fram utan hjälp av tungan ;) sålänge hon äter behöver du nog inte vara orolig!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild