Resa bort

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
JackieJRT:
Hej jag har funderat på att skaffa en ödla och bestämt mig för att skaffa en blå tungad skink. Men jag undrar vart man kan lämna den om jag åker bort.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

JackieJRT skrev:
Hej jag har funderat på att skaffa en ödla och bestämt mig för att skaffa en blå tungad skink. Men jag undrar vart man kan lämna den om jag åker bort.

Finns inte direkt några ställen man kan lämna bort reptiler.
Lämpligast är att fixa en ödlevakt som kommer över ca var 3e dag och tar hand om ödlan.
Så vida det inte är ett yngre djur som behöver tillsyn oftare.

283
366
Cartaq:
Vart bor du? vissa djuraffärer tar hand om reptiler under en kortare tid mot betalning.  

1159
626
Temla:
Cartaq skrev:
Vart bor du? vissa djuraffärer tar hand om reptiler under en kortare tid mot betalning.  

Varning om ni lämnar in till en djuraffär. Djuret kan bli sittande i en liten godislåda eller kasse i mörker utan vare sig mat eller vatten under hela inackorderingstiden. Det har jag sett med egna ögon många gånger. Nu vet jag naturligtvis inte hur alla djuraffärer behandlar djuren men rekommenderar att ni isåfall har någon som går dit utan att förvarna och själva ser hur ödlan tas om hand och bor medan ni är bortresta.

388
460
australis66:
Cartaq skrev:

Hade inte valt att lämna hos djuraffär. Stor risk att man får hem ett sjukt djur efter semestern i så fall. Vet flera affärer som inte kör karantän alls på djuren som köps in utan dem åker direkt ut i affären, oavsett om dem är fulla av kvalster eller annat skit.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild