Möss - nakna - morrhår

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
4
cyber:
Är nyfiken på vad ni som föder upp eget foder brukar ha för typ av möss. Har de päls eller är de nakna? - vilket föredras? Jag har också hört att det finns möss som saknar morrhår, troligen vanligare bland de nakna då jag bara har sett bilder på nakna möss utan morrhår. Är det bättre med möss som foder om de inte har morrhår eller spelar det ingen roll? Brukar ni få möss som saknar morrhår? - är det vanligt/ovanligt?

5
7
nordmuslingar:
Nu föder jag visserligen främst upp för sällskap och har bara katter som får möss som en del av sin kost, men jag svarar ändå :p

Jag föredrar utan tvekan pälsade djur med sina morrhår kvar. Det finns en variant (vad jag vet) som inte har några morrhår och det är varianten nude. Varianten dras med en del hälsodefekter och jag kan inte för mitt liv förstå varför folk avlar på morrhårslösa möss. Morrhåren är superviktiga för möss!! Det är helt idiotiskt och hänsynslöst. 

Andra varianter som saknar morrhår eller har väldigt korta har utsatts för barbering/morrhårstugg av en burkamrat. Möss kan tugga av morrhåren av olika orsaker, men oftast för att de har för lite berikning, små burar, trångboddhet och dåligt psyke. 

Jag anser att djur som är skapta för att ha päls ska ha det. Nakna djur behöver mycket värme och mer mat, så det är inte lönsamt att ha dem som foderdjur ens.

Varför skulle det vara bättre att mata med morrhårslösa möss? :p
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild